Thursday, January 17, 2013

Liiga palju asju


Enne jõule tahtsin saada laste tuppa rohkem ruumi "jõuluvana" kinkide
jaoks. Mu tunded on natuke vastuolulised jõuluvana suhtes, järgmine
aasta küsin kas ta võiks tuua rohkem "kogemuse" asju. Mõte oli
selline,et saaksin niimoodi  paljudest asjadest lahti kui võimalik aga
see kahjuks päris nii ei läinud. Ma ei tea kas lapsed käitusid liiga
hästi või milles asi oli  aga nüüd on meil  asju rohkem  kui enne
jõule. Jõulude ajal ma ei söönud, ega joonud ennast täis, aga asjadest
sain küll isu täis. Nüüd siis kui on käes uus aasta, tahaksin saada
selle kaose jälle kontrolli alla. Mul on asjadega väga
vastuoluliseid tundeid. Vahest ma olen väga põnevil asjadest ning
arvan, et see on täitsa ok, samas need samad asjad ajavad mind
lihtsalt  närvi. Arvan nii, et kui asju on liiga palju, siis on raske
elada normaalset.
Ma tahan saada selle kaose kontrolli alla
Nüüd kui ma olen jälle tööl ja lapsed on lasteaias, on positiivne asi
see, et meil on ka muu elu ja me ei jõua kodu nii ruttu segamini
ajada. Nüüd ma saan aru mis tähendab sõna "ruuhkavuodet" soome keeles,
selle otsetõlge on ummikuaastad (liiklusummik). Nagu öeldakse, see oli
nagu märg rätt näkku, kui vähe  meil õieti aega on. Õnneks meil on
kaks inimest kes viivad ja toovad lapsed lasteada. Ma ei saa küll aru,
kuidas küll seda teevad näiteks inimesed, kes elavad üksi oma lastega
ja kui näiteks töökohtki on tunni võrra  kaugemal kui lasteaed,
liiklusummikutest rääkimata. Noh võib-olla see on lihtsalt alguse asi
ja kui me saame oma rutiini kätte, siis asjad lähevad kergemaks.

Võibolla ma olen ka natuke pettunud sellest, et minu äge
organiseerimisprojekt oleks pidanud olema minu meelest valmis siis
kui lähen tagasi tööle. Kodu oleks pidanud olema tipp-topp, asju palju
vähem, ja see lühike aeg, mis meil on, oleksin tahtnud veeta oma pere
ja sõpradega, mitte orangiseerides asju. Ehk peaksin vaid endale
lihtsalt üles tunnistama, et minu probleem pole mitte organiseerimine
(selles ma olen väga hea), vaid see kuidas seda ülalpidada, vot see
on juba teine asi. Ma peaksin aru saama, et organiseerimine ei ole
projekt vaid protsess.

Mul on väga vastuoluliseid tundeid. Vahest aitab see, et paned asjad
lihtsalt suuremasse perspektiivi. Mis vahet sellel on, kas sul on kodu
segamini või ei, tähtis on see, et  kõigil on tervis korras jne.
Teisalt aga, ma ei taha et elu oleks vaid toimetulemine, ma tahan ka
nautida elust! Ma arvan, et ma tulen jälle ja jälle  samale arvamusele
nagu teen seda tihti elus, kuldne kesktee on parim!

6 comments: